Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym w Świnoujściu możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:

    Urząd Skarbowy w Świnoujściu przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
    • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.

    Skargi i wnioski

    Skargi i wnioski mogą dotyczyć:
    • komórek organizacyjnych Urzędu Skarbowego w Świnoujściu,
    • pracowników Urzędu Skarbowego w Świnoujściu.

    Co może być przedmiotem skargi

    Przedmiotem skargi mogą być sprawy związane m.in. z:
    • zaniedbaniem lub nienależytym wykonywaniem zadań,
    • naruszeniem praworządności lub Twoich interesów,
    • przewlekłym lub biurokratycznym załatwianiem spraw.

    Co może być przedmiotem wniosku

    Przedmiotem wniosku mogą być sprawy dotyczące:
    • ulepszenia organizacji,
    • wzmocnienia praworządności,
    • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
    • ochrony własności,
    • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Jak i gdzie złożyć skargę lub wniosek

    Skargę lub wniosek możesz złożyć:
    • listownie – na adres: Urząd Skarbowy w Świnoujściu ul. Pułaskiego 7 72-600 Świnoujście
    • pocztą elektroniczną – us.swinoujscie@mf.gov.pl,
    • elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
    • Elektroniczna Skrzynka Podawcza:  /yhs3638ttn/SkrytkaESP
    • osobiście – składając pismo w kancelarii Urzędu Skarbowego w Świnoujściu: ul. Pułaskiego 7 72-600 Świnoujście.

    Skargi i wnioski dotyczące działania Urzędu Skarbowego w Świnoujściu przyjmuje również bezpośrednio Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie:

    • listownie – na adres: Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie, ul. F.D. Roosevelta 1,2, 70-525 Szczecin,
    • pocztą elektroniczną: ias.szczecin@mf.gov.pl,
    • elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
    Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /nd9v6m8e1t/SkrytkaESP,
    • osobiście – składając pismo w kancelarii Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie,
    • ustnie do protokołu w siedzibie Izby Administracji Skarbowej, przy ul. F.D. Roosevelta 1,2
    w Szczecinie:
      - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00;
      - w każdy poniedziałek od godziny 15:00 do 16:30.
    Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie skarg, wniosków i informacji sygnalnych po godzinach pracy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie odbywa się w najbliższym dniu roboczym.

    Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.
    Wymogi formalne skargi i wniosku

    W skardze lub wniosku zamieść:
    • imię i nazwisko albo nazwę wnoszącego skargę lub wniosek;
    • adres (nazwę miejscowości i ulicy, numer domu i lokalu oraz kod pocztowy).
    Nie będziemy rozpatrywali skarg i wniosków, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.

    Termin i sposób załatwienia skargi lub wniosku

    Twoją skargę lub wniosek w ciągu 7 dni przekażemy do rozpatrzenia Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie. Izba ma na to nie więcej niż miesiąc od dnia wpływu pisma.
    Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją skargę lub wniosek.


    Skargi i wnioski w Urzędzie Skarbowym w Świnoujściu

    W sprawach skarg i wniosków klienci przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu i jego Zastępców w godzinach pracy Urzędu, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania (telefonicznie lub osobiście) z pracownikiem sekretariatu Naczelnika nr tel. 91 3220202, pokój nr 128.

    Podstawa prawna

    Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:
    • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Dział VIII Skargi i wnioski,
    • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Petycje
    Co może być przedmiotem petycji

    Przedmiotem petycji może być żądanie, które dotyczy:
    • zmiany przepisów prawa,
    • podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej:
      - podmiotu wnoszącego petycję,
      - życia zbiorowego lub
     - wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, które wymagają i mieszczą się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.


    Jak i gdzie złożyć petycję

    Petycję możesz złożyć:
    • listownie – na adres: Urząd Skarbowy w Świnoujściu ul. Pułaskiego 7 72-600 Świnoujście
    • pocztą elektroniczną – us.swinoujscie@mf.gov.pl,
    • elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
    • Elektroniczna Skrzynka Podawcza:  /yhs3638ttn/SkrytkaESP
    • osobiście – składając pismo w kancelarii Urzędu Skarbowego w Świnoujściu: ul. Pułaskiego 7 72-600 Świnoujście.

    Petycji nie możesz złożyć telefonicznie.


    Wymogi formalne petycji

    Petycja powinna zawierać:
    • imię, nazwisko lub nazwę podmiotu, który wnosi petycję – jeżeli petycję wnosi grupa podmiotów, wskaż oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot, który wnosi petycję,
    • miejsce zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adres do korespondencji – jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, wskaż miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji,
    • przedmiot petycji,
    • w przypadku formy pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
    • w przypadku formy elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

    Petycja w interesie podmiotu trzeciego

    Petycję możesz złożyć w interesie podmiotu trzeciego – za jego zgodą. W takim przypadku, oprócz wymogów formalnych, powinna ona dodatkowo zawierać:
    • imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
    • miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego.
    • adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
    • zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    Ważne

    O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
    Nie będziemy rozpatrywali petycji, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.

    Podstawa prawna

    Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 20.05.2015 Data publikacji: 20.05.2015 12:11 Data ostatniej modyfikacji: 16.10.2024 13:56
    Autor: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Świnoujściu Osoba publikująca: Anna Raca Osoba modyfikująca: Anna Raca
    Rejestr zmian