Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym w Myśliborzu możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym;
- telefonicznie – pod numerem telefonu 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8
Urząd Skarbowy w Myśliborzu przyjmuje umówionych klientów w:
- poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
- wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.
Skargi i wnioski
• komórek organizacyjnych Urzędu Skarbowego w Myśliborzu,
• pracowników Urzędu Skarbowego w Myśliborzu.
Co może być przedmiotem skargi
• zaniedbaniem lub nienależytym wykonywaniem zadań,
• naruszeniem praworządności lub Twoich interesów,
• przewlekłym lub biurokratycznym załatwianiem spraw.
Co może być przedmiotem wniosku
• ulepszenia organizacji,
• wzmocnienia praworządności,
• usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
• ochrony własności,
• lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Jak i gdzie złożyć skargę lub wniosek
• listownie – na adres: Urząd Skarbowy w Myśliborzu, ul. Witolda Pileckiego 18, 74-300 Myślibórz,
• pocztą elektroniczną: us.mysliborz@mf.gov.pl,
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /9253kgqufe/SkrytkaESP ,
• osobiście – składając pismo w kancelarii Urzędu Skarbowego, przy ul. Witolda Pileckiego 18 w Myśliborzu:
- w poniedziałki od godziny 8:00 do 18:00;
- od wtorku do piątku od godziny 8:00 do 15:00.
Skargi i wnioski dotyczące działania Urzędu Skarbowego w Myśliborzu przyjmuje również bezpośrednio Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie:
• pocztą elektroniczną: ias.szczecin@mf.gov.pl,
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /nd9v6m8e1t/SkrytkaESP,
• osobiście – składając pismo w kancelarii Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie,
• ustnie do protokołu w siedzibie Izby Administracji Skarbowej, przy ul. F.D. Roosevelta 1,2 w Szczecinie:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00;
- w każdy poniedziałek od godziny 15.00 do 16.30.
Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie skarg, wniosków i informacji sygnalnych po godzinach pracy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie odbywa się w najbliższym dniu roboczym.
Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.
Wymogi formalne skargi i wniosku
• imię i nazwisko albo nazwę wnoszącego skargę lub wniosek;
• adres (nazwę miejscowości i ulicy, numer domu i lokalu oraz kod pocztowy).
Nie będziemy rozpatrywali skarg i wniosków, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.
Termin i sposób załatwienia skargi lub wniosku
Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski w Urzędzie Skarbowym w Myśliborzu
Podstawa prawna
• działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Dział VIII Skargi i wnioski,
• rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Petycje
Co może być przedmiotem petycji
• zmiany przepisów prawa,
• podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej:
- podmiotu wnoszącego petycję,
- życia zbiorowego lub
- wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, które wymagają i mieszczą się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Jak i gdzie złożyć petycję
• listownie – na adres: Urząd Skarbowy w Myśliborzu, ul. Witolda Pileckiego 18, 74-300 Myślibórz,
• pocztą elektroniczną: us.mysliborz@mf.gov.pl,
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /9253kgqufe/SkrytkaESP ,
• osobiście – składając pismo w kancelarii Urzędu Skarbowego, przy ul. Witolda Pileckiego 18 w Myśliborzu:
- w poniedziałki od godziny 8.00 do 18.00
- od wtorku do piątku od godziny 8.00 do 15.00.
Petycji nie możesz złożyć telefonicznie.
Wymogi formalne petycji
• imię, nazwisko lub nazwę podmiotu, który wnosi petycję – jeżeli petycję wnosi grupa podmiotów, wskaż oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot, który wnosi petycję,
• miejsce zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adres do korespondencji – jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, wskaż miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji,
• przedmiot petycji,
• w przypadku formy pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
• w przypadku formy elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
Petycja w interesie podmiotu trzeciego
wymogów formalnych, powinna ona dodatkowo zawierać:
• imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
• miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego,
• adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
• zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Ważne
Nie będziemy rozpatrywali petycji, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.