Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Urzędzie Skarbowym w Drawsku Pomorskim możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym;
- telefonicznie – pod numerem telefonu 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8
Urząd Skarbowy w Drawsku Pomorskim przyjmuje umówionych klientów w:
- poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
- wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.
Skargi i wnioski
Skargi i wnioski mogą dotyczyć:
• komórek organizacyjnych Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim,
• pracowników Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim.
Co może być przedmiotem skargi
Przedmiotem skargi mogą być sprawy związane m.in. z:
• zaniedbaniem lub nienależytym wykonywaniem zadań,
• naruszeniem praworządności lub Twoich interesów,
• przewlekłym lub biurokratycznym załatwianiem spraw.
Co może być przedmiotem wniosku
Przedmiotem wniosku mogą być sprawy dotyczące:
• ulepszenia organizacji,
• wzmocnienia praworządności,
• usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
• ochrony własności,
• lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Jak i gdzie złożyć skargę lub wniosek
Skargę lub wniosek możesz złożyć:
• listownie – na adres: Urząd Skarbowy w Drawsku Pomorskim, ul. Piłsudskiego 35-37, 78-500 Drawsko Pomorskie,
• faksem – pod nr 94 3636301,
• pocztą elektroniczną – us.drawsko.pomorskie@mf.gov.pl,
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /60n34etdqm/SkrytkaESP.
• osobiście – składając pismo w kancelarii Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim: ul. Piłsudskiego 35-37, 78-500 Drawsko Pomorskie,
• ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim, przy ul. Piłsudskiego 35-37 w Drawsku Pomorskim:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00;
- w każdy poniedziałek od godziny 15.00 do 16.00.
• u Naczelnika Urzędu lub jego zastępcy po godzinach pracy w każdy poniedziałek od godz. 15:00 do 16:00 po telefonicznym lub osobistym uzgodnieniu z pracownikiem sekretariatu pod numerem telefonu 94 3636361, pokój nr 126 (I piętro).
Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie skarg, wniosków i informacji sygnalnych po godzinach pracy Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim odbywa się w najbliższym dniu roboczym.
Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.
Skargi i wnioski dotyczące działania Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim przyjmuje również bezpośrednio Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie:
• listownie – na adres: Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie, ul. F.D. Roosevelta 1,2, 70-525 Szczecin,
• pocztą elektroniczną: ias.szczecin@mf.gov.pl,
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /nd9v6m8e1t/SkrytkaESP,
• osobiście – składając pismo w kancelarii Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie,
• ustnie do protokołu w siedzibie Izby Administracji Skarbowej, przy ul. F.D. Roosevelta 1,2
w Szczecinie:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00;
- w każdy poniedziałek od godziny 15.00 do 16.30.
Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie skarg, wniosków i informacji sygnalnych po godzinach pracy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie odbywa się w najbliższym dniu roboczym.
Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.
Wymogi formalne skargi i wniosku
W skardze lub wniosku zamieść:
• imię i nazwisko albo nazwę wnoszącego skargę lub wniosek;
• adres (nazwę miejscowości i ulicy, numer domu i lokalu oraz kod pocztowy).
Nie będziemy rozpatrywali skarg i wniosków, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy
podmiotu) oraz adresu.
Termin i sposób załatwienia skargi lub wniosku
Twoją skargę lub wniosek w ciągu 7 dni przekażemy do rozpatrzenia Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie. Izba ma na to nie więcej niż miesiąc od dnia wpływu pisma.
Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski w Urzędzie Skarbowym w Drawsku Pomorskim
W sprawach skarg i wniosków klienci przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu i jego Zastępcę w godzinach pracy Urzędu, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania (telefonicznie lub osobiście) z pracownikiem sekretariatu Naczelnika nr tel. 94 3636361, pokój nr 126, I piętro.
Podstawa prawna
Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:
• działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Dział VIII Skargi i wnioski,
• rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Petycje
Co może być przedmiotem petycji
Przedmiotem petycji może być żądanie, które dotyczy:
• zmiany przepisów prawa,
• podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej:
- podmiotu wnoszącego petycję,
- życia zbiorowego lub
- wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, które wymagają i mieszczą się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Jak i gdzie złożyć petycję
Petycję możesz złożyć:
• listownie – na adres: Urząd Skarbowy w Drawsku Pomorskim, ul. Piłsudskiego 35-37, 78-500 Drawsko Pomorskie,
• faksem – pod nr 94 3636301,
• pocztą elektroniczną – us.drawsko.pomorskie@mf.gov.pl,
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /60n34etdqm/SkrytkaESP.
• osobiście – składając pismo w kancelarii Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim: ul. Piłsudskiego 35-37, 78-500 Drawsko Pomorskie.
Petycji nie możesz złożyć telefonicznie.
Wymogi formalne petycji
Petycja powinna zawierać:
• imię, nazwisko lub nazwę podmiotu, który wnosi petycję – jeżeli petycję wnosi grupa podmiotów, wskaż oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot, który wnosi petycję,
• miejsce zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adres do korespondencji – jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, wskaż miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji,
• przedmiot petycji,
• w przypadku formy pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
• w przypadku formy elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
Petycja w interesie podmiotu trzeciego
Petycję możesz złożyć w interesie podmiotu trzeciego – za jego zgodą. W takim przypadku, oprócz wymogów formalnych, powinna ona dodatkowo zawierać:
• imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
• miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego.
• adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
• zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Ważne
O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
Nie będziemy rozpatrywali petycji, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.