Skargi i wnioski
Skargi i wnioski mogą dotyczyć:
• komórek organizacyjnych Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie;
• pracowników Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie.
• komórek organizacyjnych Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie;
• pracowników Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie.
Co może być przedmiotem skargi
Przedmiotem skargi mogą być sprawy związane m.in. z:
• zaniedbaniem lub nienależytym wykonywaniem zadań;
• naruszeniem praworządności lub Twoich interesów;
• przewlekłym lub biurokratycznym załatwianiem spraw.
• zaniedbaniem lub nienależytym wykonywaniem zadań;
• naruszeniem praworządności lub Twoich interesów;
• przewlekłym lub biurokratycznym załatwianiem spraw.
Co może być przedmiotem wniosku
Przedmiotem wniosku mogą być sprawy dotyczące:
• ulepszenia organizacji;
• wzmocnienia praworządności;
• usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
• ochrony własności;
• lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
• ulepszenia organizacji;
• wzmocnienia praworządności;
• usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom;
• ochrony własności;
• lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Jak i gdzie złożyć skargę lub wniosek
Skargę lub wniosek możesz złożyć:
• listownie – na adres: Zachodniopomorski Urząd Celno-Skarbowy w Szczecinie, ul. Małopolska 44, 70-515 Szczecin;
• faksem – pod nr 91 433 46 50;
• pocztą elektroniczną – na adres: sekretariat.zachodniopomorski.ucs@mf.gov.pl;
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /uxokn7175e/SkrytkaESP;
• osobiście - pisemnie w Kancelarii Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego:
o w Szczecinie przy ul. Małopolskiej 44;
o w Szczecinie przy ul. Żołnierskiej 45;
o w Koszalinie przy ul. Racławickiej 3-5.
Skargi i wnioski dotyczące działania Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie przyjmuje również bezpośrednio Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie:
• listownie – na adres: Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie, ul. F.D. Roosevelta 1,2, 70-525 Szczecin;
• pocztą elektroniczną – na adres: ias.szczecin@mf.gov.pl;
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /nd9v6m8e1t/SkrytkaESP;
• osobiście - pisemnie w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie;
• ustnie do protokołu w siedzibie Izby Administracji Skarbowej, przy ul. F.D. Roosevelta 1,2 w Szczecinie:
o od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00;
o w każdy poniedziałek od godziny 15:00 do 16:30 ( jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie skarg, wniosków i informacji sygnalnych po godzinach pracy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie odbywa się w najbliższym dniu roboczym).
Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.
• listownie – na adres: Zachodniopomorski Urząd Celno-Skarbowy w Szczecinie, ul. Małopolska 44, 70-515 Szczecin;
• faksem – pod nr 91 433 46 50;
• pocztą elektroniczną – na adres: sekretariat.zachodniopomorski.ucs@mf.gov.pl;
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /uxokn7175e/SkrytkaESP;
• osobiście - pisemnie w Kancelarii Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego:
o w Szczecinie przy ul. Małopolskiej 44;
o w Szczecinie przy ul. Żołnierskiej 45;
o w Koszalinie przy ul. Racławickiej 3-5.
Skargi i wnioski dotyczące działania Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Szczecinie przyjmuje również bezpośrednio Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie:
• listownie – na adres: Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie, ul. F.D. Roosevelta 1,2, 70-525 Szczecin;
• pocztą elektroniczną – na adres: ias.szczecin@mf.gov.pl;
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /nd9v6m8e1t/SkrytkaESP;
• osobiście - pisemnie w Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie;
• ustnie do protokołu w siedzibie Izby Administracji Skarbowej, przy ul. F.D. Roosevelta 1,2 w Szczecinie:
o od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00;
o w każdy poniedziałek od godziny 15:00 do 16:30 ( jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie skarg, wniosków i informacji sygnalnych po godzinach pracy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie odbywa się w najbliższym dniu roboczym).
Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.
Wymogi formalne skargi i wniosku
W skardze lub wniosku zamieść:
• imię i nazwisko albo nazwę wnoszącego skargę lub wniosek;
• adres (nazwę miejscowości i ulicy, numer domu i lokalu oraz kod pocztowy).
Nie będziemy rozpatrywali skarg i wniosków, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.
• imię i nazwisko albo nazwę wnoszącego skargę lub wniosek;
• adres (nazwę miejscowości i ulicy, numer domu i lokalu oraz kod pocztowy).
Nie będziemy rozpatrywali skarg i wniosków, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.
Termin i sposób załatwienia skargi lub wniosku
Twoją skargę lub wniosek w ciągu 7 dni przekażemy do rozpatrzenia Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie. Izba ma na to nie więcej niż miesiąc od dnia wpływu pisma.
Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją skargę lub wniosek.
Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski w Zachodniopomorskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Szczecinie
W sprawach skarg i wniosków klienci przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu i jego Zastępców w godzinach pracy Urzędu, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania (telefonicznie lub osobiście) z pracownikiem sekretariatu Naczelnika nr tel. 91 43 19 130/140, pokój nr 1.11 (I piętro);
Podstawa prawna
Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:
• działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Dział VIII Skargi i wnioski;
• rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Petycje
Co może być przedmiotem petycji
Przedmiotem petycji może być żądanie, które dotyczy:
• zmiany przepisów prawa;
• podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej:
o podmiotu wnoszącego petycję;
o życia zbiorowego lub
o wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, które wymagają i mieszczą się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
• zmiany przepisów prawa;
• podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej:
o podmiotu wnoszącego petycję;
o życia zbiorowego lub
o wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, które wymagają i mieszczą się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Jak i gdzie złożyć petycję
Petycję możesz złożyć:
• listownie – na adres: Zachodniopomorski Urząd Celno-Skarbowy w Szczecinie, ul. Małopolska 44, 70-515 Szczecin;
• faksem – pod nr 91 433 46 50;
• pocztą elektroniczną – na adres: sekretariat.zachodniopomorski.ucs@mf.gov.pl;
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /uxokn7175e/SkrytkaESP;
• osobiście – pisemnie, w Kancelarii Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego:
o w Szczecinie przy ul. Małopolskiej 44;
o w Szczecinie przy ul. Żołnierskiej 45;
o w Koszalinie przy ul. Racławickiej 3-5.
Petycji nie możesz złożyć telefonicznie.
• listownie – na adres: Zachodniopomorski Urząd Celno-Skarbowy w Szczecinie, ul. Małopolska 44, 70-515 Szczecin;
• faksem – pod nr 91 433 46 50;
• pocztą elektroniczną – na adres: sekretariat.zachodniopomorski.ucs@mf.gov.pl;
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /uxokn7175e/SkrytkaESP;
• osobiście – pisemnie, w Kancelarii Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego:
o w Szczecinie przy ul. Małopolskiej 44;
o w Szczecinie przy ul. Żołnierskiej 45;
o w Koszalinie przy ul. Racławickiej 3-5.
Petycji nie możesz złożyć telefonicznie.
Wymogi formalne petycji
Petycja powinna zawierać:
• imię, nazwisko lub nazwę podmiotu, który wnosi petycję – jeżeli petycję wnosi grupa podmiotów, wskaż oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot, który wnosi petycję;
• miejsce zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adres do korespondencji – jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, wskaż miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji;
• przedmiot petycji;
• w przypadku formy pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów);
• w przypadku formy elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
• imię, nazwisko lub nazwę podmiotu, który wnosi petycję – jeżeli petycję wnosi grupa podmiotów, wskaż oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot, który wnosi petycję;
• miejsce zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adres do korespondencji – jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, wskaż miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji;
• przedmiot petycji;
• w przypadku formy pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów);
• w przypadku formy elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
Petycja w interesie podmiotu trzeciego
Petycję możesz złożyć w interesie podmiotu trzeciego – za jego zgodą. W takim przypadku, oprócz wymogów formalnych, powinna ona dodatkowo zawierać:
• imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego;
• miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego;
• adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego;
• zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
• imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego;
• miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego;
• adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego;
• zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Ważne
O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
Nie będziemy rozpatrywali petycji, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.
Nie będziemy rozpatrywali petycji, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.