Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Urzędzie Skarbowym w Pyrzycach możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:

    Urząd Skarbowy w Pyrzycach przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
    • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.

    Skargi i wnioski

    Skargi i wnioski mogą dotyczyć:
    • komórek organizacyjnych Urzędu Skarbowego w Pyrzycach,
    • pracowników Urzędu Skarbowego w Pyrzycach.

    Co może być przedmiotem skargi

    Przedmiotem skargi mogą być sprawy związane m.in. z:
    • zaniedbaniem lub nienależytym wykonywaniem zadań,
    • naruszeniem praworządności lub Twoich interesów,
    • przewlekłym lub biurokratycznym załatwianiem spraw.

    Co może być przedmiotem wniosku

    Przedmiotem wniosku mogą być sprawy dotyczące:
    • ulepszenia organizacji,
    • wzmocnienia praworządności,
    • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
    • ochrony własności,
    • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Jak i gdzie złożyć skargę lub wniosek

    Skargę lub wniosek możesz złożyć:
    • listownie – na adres: Urząd Skarbowy w Pyrzycach, ul. 1 Maja 16, 74-200 Pyrzyce,
    • pocztą elektroniczną – us.pyrzyce@mf.gov.pl,
    • elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /9tolyx7527/SkrytkaESP.
    • osobiście – składając pismo w kancelarii Urzędu Skarbowego w Pyrzycach: ul. 1 Maja 16, 74-200 Pyrzyce,
    • do skrzynki z napisem „Skargi i wnioski" znajdującej się przy głównym wejściu do Urzędu Skarbowego w Pyrzycach: ul. 1 Maja 16, 74-200 Pyrzyce:
      - poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00;
      - wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.
    • u Naczelnika Urzędu lub osoby zastępującej w każdy poniedziałek od godz. 14:00 do 15:30 po telefonicznym lub osobistym uzgodnieniu z pracownikiem sekretariatu pod numerem telefonu 91 5789152, pokój nr 102 (I piętro).
      Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie skarg, wniosków i informacji sygnalnych po godzinach pracy Urzędu Skarbowego w Pyrzycach odbywa się w najbliższym dniu roboczym.
    Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.

    Skargi i wnioski dotyczące działania Urzędu Skarbowego w Pyrzycach przyjmuje również bezpośrednio Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie:

    • listownie – na adres: Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie, ul. F.D. Roosevelta 1,2, 70-525 Szczecin,
    • pocztą elektroniczną: ias.szczecin@mf.gov.pl,
    • elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /nd9v6m8e1t/SkrytkaESP,
    • osobiście – składając pismo w kancelarii Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie,
    • ustnie do protokołu w siedzibie Izby Administracji Skarbowej, przy ul. F.D. Roosevelta 1,2 w Szczecinie:
      - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00;
      - w każdy poniedziałek od godziny 15.00 do 16.30.
      Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie skarg, wniosków i informacji sygnalnych po godzinach pracy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie odbywa się w najbliższym dniu roboczym.
    Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.

    Wymogi formalne skargi i wniosku

    W skardze lub wniosku zamieść:
    • imię i nazwisko albo nazwę wnoszącego skargę lub wniosek;
    • adres (nazwę miejscowości i ulicy, numer domu i lokalu oraz kod pocztowy).
    Nie będziemy rozpatrywali skarg i wniosków, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.

    Termin i sposób załatwienia skargi lub wniosku

    Twoją skargę lub wniosek w ciągu 7 dni przekażemy do rozpatrzenia Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie. Izba ma na to nie więcej niż miesiąc od dnia wpływu pisma.
    Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją skargę lub wniosek.

    Skargi i wnioski w Urzędzie Skarbowym w Pyrzycach

    W sprawach skarg i wniosków klienci przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu lub jego osobę zastępującą w godzinach pracy Urzędu, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania (telefonicznie lub osobiście) z pracownikiem sekretariatu Naczelnika nr tel. 91 5789152, pokój nr 102, I piętro.

    Podstawa prawna

    Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:
    • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Dział VIII Skargi i wnioski,
    • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Petycje

    Co może być przedmiotem petycji

    Przedmiotem petycji może być żądanie, które dotyczy:
    • zmiany przepisów prawa,
    • podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej:
      - podmiotu wnoszącego petycję,
      - życia zbiorowego lub
     - wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, które wymagają i mieszczą się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

    Jak i gdzie złożyć petycję

    Petycję możesz złożyć:
    • listownie – na adres: Urząd Skarbowy w Pyrzycach, ul. 1 Maja 16, 74-200 Pyrzyce,
    • pocztą elektroniczną – us.pyrzyce@mf.gov.pl,
    • elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /9tolyx7527/SkrytkaESP.
    • osobiście – składając pismo w kancelarii Urzędu Skarbowego w Pyrzycach: ul. 1 Maja 16, 74-200 Pyrzyce.
    Petycji nie możesz złożyć telefonicznie.

    Wymogi formalne petycji

    Petycja powinna zawierać:
    • imię, nazwisko lub nazwę podmiotu, który wnosi petycję – jeżeli petycję wnosi grupa podmiotów, wskaż oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot, który wnosi petycję,
    • miejsce zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adres do korespondencji – jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, wskaż miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji,
    • przedmiot petycji,
    • w przypadku formy pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
    • w przypadku formy elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

    Petycja w interesie podmiotu trzeciego

    Petycję możesz złożyć w interesie podmiotu trzeciego – za jego zgodą. W takim przypadku, oprócz wymogów formalnych, powinna ona dodatkowo zawierać:
    • imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
    • miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego.
    • adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
    • zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    Ważne

    O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
    Nie będziemy rozpatrywali petycji, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.

    Podstawa prawna

    Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 20.05.2015 Data publikacji: 20.05.2015 11:06 Data ostatniej modyfikacji: 04.09.2024 07:49
    Autor: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Pyrzycach Osoba publikująca: Anna Raca Osoba modyfikująca: Anna Raca
    Rejestr zmian