Urząd Skarbowy prowadzi następujące ewidencje:
- Ewidencja podatników i płatników - prowadzona w systemie informatycznym Poltax,
- Ewidencja zobowiązanych - prowadzona w systemie informatycznym Egapoltax,
- Rejestr podatników podatku od towarów i usług - prowadzony w systemie informatycznym Poltax,
- Rejestr wydanych zaświadczeń,
- Rejestr czynności cywilnoprawnych w systemie informatycznym Czynności Majątkowe,
- Rejestry prowadzonych i załatwionych spraw,
- Rejestr aktów notarialnych,
- Rejestr zaewidencjonowanych kas fiskalnych,
- Rejestr kontroli podatkowych,
- Ewidencja mandatów.
Podstawę oraz zasady prowadzenia przez Urząd Skarbowy rejestrów i ewidencji regulują następujące przepisy:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 ze zmianami),
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. o ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (tekst jednolity: Dz. U. z 2020, poz. 170),
- ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 351 ze zmianami),
- ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 742 ze zmianami),
- zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej (Dz. Urz. MRiF poz. 43).