Wydawca treści

«Powrót

Jak załatwić sprawę w urzędzie

Jak załatwić sprawę w urzędzie

Jak załatwić sprawę w urzędzie

Nowe zasady obsługi podatnika

W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

Na wizytę w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Koszalinie możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:

Pierwszy Urząd Skarbowy w Koszalinie przyjmuje umówionych klientów w:

  • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
  • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.

 

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski mogą dotyczyć:
• komórek organizacyjnych Pierwszego Urzędu Skarbowego w Koszalinie,
• pracowników Pierwszego Urzędu Skarbowego w Koszalinie.

Co może być przedmiotem skargi
 Przedmiotem skargi mogą być sprawy związane m.in. z:
• zaniedbaniem lub nienależytym wykonywaniem zadań,
• naruszeniem praworządności lub Twoich interesów,
• przewlekłym lub biurokratycznym załatwianiem spraw.

Co może być przedmiotem wniosku
Przedmiotem wniosku mogą być sprawy dotyczące:
• ulepszenia organizacji,
• wzmocnienia praworządności,
• usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
• ochrony własności,
• lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Jak i gdzie złożyć skargę lub wniosek
Skargę lub wniosek możesz złożyć:
• listownie – na adres: 75-216 Koszalin, ul. Przemysłowa 3
• faksem – pod nr 94 346 07 51,
• pocztą elektroniczną – 1us.koszalin@mf.gov.pl
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /sekud6056k/SkrytkaESP
• osobiście – składając pismo w kancelarii Pierwszego Urzędu Skarbowego w Koszalinie, przy ul. Przemysłowej 3.

Skargi i wnioski dotyczące działania Pierwszego Urzędu Skarbowego w Koszalinie przyjmuje również bezpośrednio Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie:
• listownie – na adres: Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie, 70-525 Szczecin, ul. Franklina Delano Roosevelta 1-2,
• pocztą elektroniczną: ias.szczecin@mf.gov.pl,
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /nd9v6m8e1t/SkrytkaESP,
• osobiście – składając pismo w kancelarii Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie,
• ustnie do protokołu w siedzibie Izby Administracji Skarbowej, przy ul. Franklina Delano Roosevelta 1-2 w Szczecinie:
•    od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00;
•    w każdy poniedziałek od godziny 15.00 do 16.30.

Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie skarg, wniosków i informacji sygnalnych po godzinach pracy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie odbywa się w najbliższym dniu roboczym.

Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.

Wymogi formalne skargi i wniosku
W skardze lub wniosku zamieść:
• imię i nazwisko albo nazwę wnoszącego skargę lub wniosek;
• adres (nazwę miejscowości i ulicy, numer domu i lokalu oraz kod pocztowy).

Nie będziemy rozpatrywali skarg i wniosków, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.

Termin i sposób załatwienia skargi lub wniosku
Twoją skargę lub wniosek w ciągu 7 dni przekażemy do rozpatrzenia Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie. Izba ma na to nie więcej niż miesiąc od dnia wpływu pisma.

Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją skargę lub wniosek.

Skargi i wnioski w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Koszalinie
W sprawach skarg i wniosków klienci przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu i jego Zastępców w godzinach pracy Urzędu, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania (telefonicznie lub osobiście) z pracownikiem sekretariatu Naczelnika nr tel. 94 345 95 01, pokój nr 101 na I piętrze.

Podstawa prawna
Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:
• działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Dział VIII Skargi i wnioski,
• rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Petycje

Co może być przedmiotem petycji
Przedmiotem petycji może być żądanie, które dotyczy:
• zmiany przepisów prawa,
• podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej:

  • podmiotu wnoszącego petycję,
  • życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, które wymagają i mieszczą się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.


Jak i gdzie złożyć petycję
• listownie – na adres: 75-216 Koszalin, ul. Przemysłowa 3
• faksem – pod nr 94 346 07 51,
• pocztą elektroniczną – 1us.koszalin@mf.gov.pl
• elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /sekud6056k/SkrytkaESP
• osobiście – składając pismo w kancelarii Pierwszego Urzędu Skarbowego w Koszalinie, przy ul. Przemysłowej 3.

Petycji nie możesz złożyć telefonicznie.

Wymogi formalne petycji
Petycja powinna zawierać:
• imię, nazwisko lub nazwę podmiotu, który wnosi petycję – jeżeli petycję wnosi grupa podmiotów, wskaż oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot, który wnosi petycję,
• miejsce zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adres do korespondencji – jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, wskaż miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji,
• przedmiot petycji,
• w przypadku formy pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
• w przypadku formy elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

Petycja w interesie podmiotu trzeciego
Petycję możesz złożyć w interesie podmiotu trzeciego – za jego zgodą. W takim przypadku, oprócz wymogów formalnych, powinna ona dodatkowo zawierać:
• imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
• miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego.
• adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
• zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Ważne
O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.

Nie będziemy rozpatrywali petycji, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 26.07.2024 Data publikacji: 20.05.2015 10:34 Data ostatniej modyfikacji: 26.07.2024 13:07
Autor: Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Koszalinie Osoba publikująca: Anna Raca Osoba modyfikująca: Sebastian Osiński
Rejestr zmian