Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Jak załatwić sprawę w urzędzie

    Nowe zasady obsługi podatnika

    W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.

    Na wizytę w Drugim Urzędzie Skarbowym w Szczecinie możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:

    Drugi Urząd Skarbowy w Szczecinie przyjmuje umówionych klientów w:

    • poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
    • wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.

     

    Skargi i wnioski

    Skargi i wnioski mogą dotyczyć:
    • komórek organizacyjnych Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie,
    • pracowników Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie.

    Co może być przedmiotem skargi

    Przedmiotem skargi mogą być sprawy związane m.in. z:
    •    zaniedbaniem lub nienależytym wykonywaniem zadań,
    •    naruszeniem praworządności lub Twoich interesów,
    •    przewlekłym lub biurokratycznym załatwianiem spraw.

    Co może być przedmiotem wniosku

    Przedmiotem wniosku mogą być sprawy dotyczące:
    •    ulepszenia organizacji,
    •    wzmocnienia praworządności,
    •    usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
    •    ochrony własności,
    •    lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

    Jak i gdzie złożyć skargę lub wniosek

    Skargę lub wniosek możesz złożyć:

    •  listownie - na adres: Drugi Urząd Skarbowy w Szczecinie, ul. Felczaka 19, 71-417 Szczecin,
    •  faksem - pod nr 91 882 31 15,
    •  pocztą elektroniczną – 2us.szczecin@mf.gov.pl,
    • elektronicznie - za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /50qu5bw9is/SkrytkaESP.
    • osobiście - składając pismo w Drugim Urzędzie Skarbowym w Szczecinie: ul. Felczaka 19, 71-417 Szczecin, pokój numer 109:
    -    w poniedziałek w godzinach od 8.00 do 18.00;                            
    - od wtorku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.                                                                                        

    Skargi i wnioski dotyczące działania Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie przyjmuje również bezpośrednio Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie:
    •   listownie - na adres: Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie, ul. F.D. Roosevelta 1,2, 70-525 Szczecin,
    •    pocztą elektroniczną: ias.szczecin@mf.gov.pl,
    •  elektronicznie - za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /nd9v6m8e1t/SkrytkaESP,
    •   osobiście - składając pismo w kancelarii Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie,
    •  ustnie do protokołu w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie, przy ul. F. D. Roosevelta 1,2:
    -   od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00;       
    -   w każdy poniedziałek od godziny 15.00 do 16.30.

    Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie skarg, wniosków i informacji sygnalnych po godzinach pracy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie odbywa się w najbliższym dniu roboczym.

    Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.

    Wymogi formalne skargi i wniosku

    W skardze lub wniosku zamieść:
    •    imię i nazwisko albo nazwę wnoszącego skargę lub wniosek;
    •   adres (nazwę miejscowości i ulicy, numer domu i lokalu oraz kod pocztowy).

    Nie będziemy rozpatrywali skarg i wniosków, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.

    Termin i sposób załatwienia skargi lub wniosku

    Twoją skargę lub wniosek w ciągu 7 dni przekażemy do rozpatrzenia Izbie Administracji Skarbowej w Szczecinie. Izba ma na to nie więcej niż miesiąc od dnia wpływu pisma.

    Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją skargę lub wniosek.

    Skargi i wnioski w Drugim Urzędzie Skarbowym w Szczecinie

    W sprawach skarg i wniosków klienci przyjmowani są przez Naczelnika Urzędu i jego Zastępców w godzinach pracy Urzędu, po uprzednim ustaleniu terminu spotkania (telefonicznie lub osobiście) z pracownikiem sekretariatu Naczelnika nr tel. 91 882 32 32, pokój nr 203.

    Podstawa prawna

    Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:
    •    działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego Dział VIII Skargi i wnioski,
    •    rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

    Petycje

    Co może być przedmiotem petycji

    Przedmiotem petycji może być żądanie, które dotyczy:
    •    zmiany przepisów prawa,
    •    podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej:
    -    podmiotu wnoszącego petycję,      
    -    życia zbiorowego lub
    -   wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, które wymagają i mieszczą się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

    Jak i gdzie złożyć petycję

    Petycję możesz złożyć:
    •    listownie - na adres: Drugi Urząd Skarbowy w Szczecinie, ul. Felczaka 19, 71-417 Szczecin,
    •    faksem - pod nr 91 882 31 15,
    •    pocztą elektroniczną – 2us.szczecin@mf.gov.pl,
    •    elektronicznie - za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. Elektroniczna Skrzynka Podawcza: /50qu5bw9is/SkrytkaESP.
    •    osobiście - składając pismo w  Drugim Urzędzie Skarbowym w Szczecinie: ul. Felczaka 19, Szczecin 71-417, pokój 109:
    -  w poniedziałek w godzinach od 8.00 do 18.00;                        
    - od wtorku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.                                                                                       

    Petycji nie możesz złożyć telefonicznie.

    Wymogi formalne petycji

    Petycja powinna zawierać:
    •    imię, nazwisko lub nazwę podmiotu, który wnosi petycję - jeżeli petycję wnosi grupa podmiotów, wskaż oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot, który wnosi petycję,
    •    miejsce zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adres do korespondencji - jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, wskaż miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji,
    •    przedmiot petycji,
    •    w przypadku formy pisemnej - podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
    •  w przypadku formy elektronicznej - adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.

    Petycja w interesie podmiotu trzeciego

    Petycję możesz złożyć w interesie podmiotu trzeciego - za jego zgodą. W takim przypadku, oprócz wymogów formalnych, powinna ona dodatkowo zawierać:
    •    imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
    •    miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego,
    •    adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
    •   zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

    Ważne

    O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
    Nie będziemy rozpatrywali petycji, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu.

    Podstawa prawna

    Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 20.05.2015 Data publikacji: 20.05.2015 11:48 Data ostatniej modyfikacji: 03.01.2025 10:37
    Autor: Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie Osoba publikująca: Anna Raca Osoba modyfikująca: Sebastian Osiński