Nowe zasady obsługi podatnika
W związku z potrzebą zapewnienia podatnikom większego bezpieczeństwa oraz komfortu wprowadziliśmy nowe zasady obsługi w urzędach skarbowych.
Na wizytę w Drugim Urzędzie Skarbowym w Szczecinie możesz umówić się korzystając z jednego z dwóch możliwych sposobów:
- elektronicznie – dzięki usłudze Umów wizytę w urzędzie skarbowym
- telefonicznie – pod numerem telefonu 22 330 03 30 - wybierz 1, następnie wybierz 8
Drugi Urząd Skarbowy w Szczecinie przyjmuje umówionych klientów w:
- poniedziałek w godzinach 8:00 - 18:00,
- wtorek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00.
Przyjmowanie petycji, skarg i wniosków
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań kompetencji adresata petycji.
W sprawach petycji, skarg i wniosków Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie lub jego Zastępcy przyjmują interesantów w dniach i godzinach uzgodnionych telefonicznie lub osobiście z pracownikiem sekretariatu Naczelnika (pokój 203, tel. 91 88 23 232) tj.:
- w każdy poniedziałek w godzinach od 14:00 do 16:00,
- w każdy czwartek w godzinach od 13:00 do 15:00.
W sytuacji gdy poniedziałek lub czwartek jest dniem wolnym od pracy, przyjęcia petycji, skarg i wniosków odbywają się w najbliższym dniu roboczym.
Petycje, skargi i wnioski obywateli oraz organizacji społecznych dotyczące, w szczególności:
- zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez urzędy skarbowe województwa zachodniopomorskiego i Izbę Administracji Skarbowej w Szczecinie albo przez ich pracowników,
- naruszenia praworządności lub interesów skarżących, a także
- przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw, zgłaszane do
przyjmowane są w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie przy ul. Roosevelta 1,2, przez:
- Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie i jego Zastępców w dniach i godzinach uzgodnionych telefonicznie lub osobiście z pracownikiem sekretariatu Dyrektora nr tel. 91 4803602, pokój nr 102 (I piętro) lub na wniosek,
- Upoważnionych przedstawicieli Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie
• w każdy poniedziałek w godz. : 7.00 – 16.00
• od wtorku do piątku w godz. : 7.00 - 15.00
w pokoju nr 001 (parter), nr tel. 91 4803 718
Petycje, skargi i wnioski pisemne należy składać w Kancelarii Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie (pokój 028), za pośrednictwem organu I instancji, przesyłać pocztą lub Elektroniczną Skrzynką Podawczą e-PUAP Izby.